Amerykańscy konsumenci nie chcą kukurydzy GMO

Ponad 264 000 podpisów zebrano pod apelem do firm spożywczych, aby nie stosowały w swoich wyrobach genetycznie modyfikowanej  (GMO) słodkiej kukurydzy, nowego produktu firmy Monsanto. Akcję zbierania podpisów zorganizowały takie stowarzyszenia jak Center for Environmental Health, Center for Food Safety i wiele innych.

Petycja została przekazana jesienią 2011 roku do 10 czołowych sieci spożywczych działających w USA. Dwie firmy – General Mills i Trader Joe’s jeszcze zanim dostały konsumencką petycję ogłosiły, że nie będą stosować w swoich wyrobach  kukurydzy GMO.

Słodka kukurydza GMO zawiera modyfikację typu Roundup Ready, tzn. jest odporna na silny środek chwastobójczy – Roundup. Jego pozostałości w żywności GMO sięgają nawet 20 miligramów na kilogram ziarna. To rodzi obawy, że żywność ta nie jest zdrowa.

„Monsanto produkuje kolejne odmiany żywności GMO, których Amerykanie nie mają zamiaru jeść”  –  powiedział mediom  David Murphy, założyciel organizacji Food Democracy Now!

Murphy stwierdził również: „Prezydent Obama musi wrócić do wypełniania swoich wyborczych obietnic w sprawie wprowadzenia obowiązku znakowania genetycznie zmodyfikowanej żywności. W swojej kampanii obiecywał farmerom z Iowa –  „Amerykanie muszą wiedzieć, co kupują.”

Miejmy nadzieję, że w przededniu walki o reelekcję Barack Obama weźmie pd uwagę opinie konsumentów, którzy już wkrótce staną się wyborcami.

Na podstawie:  http://www.northcentralpa.com/feeditem/2011-10-27_enough-tricks-consumers-speak-against-monsanto%E2%80%99s-ge-sweet-corn

źródło: radiownet.pl